Vasilica Mocanu Florea
Datos / Personal Information
|
Docencia / Teaching Assignments
Primer semestre
- Lengua Inglesa V - 102508 (Grado en Estudios Ingleses)
- Lengua Inglesa VI - 102516 (Grado en Estudios Ingleses)
- Didáctica en la Especialidad: Inglés (Master-PhD. MUPES)
Segundo semestre
- Lingüística Aplicada a la Metodología de la Enseñanza del Inglés - 102538 (Grado en Estudios Ingleses)
Investigación / Research
Member of LINDES Research Group (Linguistic Descriptions of English). IP: Prof. Dra. Izaskun Elorza (2021-Presente) https://lindes.usal.es/
Research Interests
- Applied Linguistics
- Sociolinguistics
- Language and culture
Publicaciones / Publications
- Mocanu, V. (forthcoming). "Study Abroad in diverse contexts. A comparative analysis of the role of the linguistic and cultural setting in study abroad through the Erasmus program". In Mammadova. T. (Ed.). Academic Mobility through the Lens of Language and Identity, Global Pandemics, and Distance Internationalization Multidisciplinary Perspectives. Routledge.
- Mocanu, V. (2023a). "I know how to improve. You know what I mean?". Neoliberalism and the development of multilingual identities through study abroad. International Journal for the Sociology of Language 283: 25-51. https://doi.org/10.1515/ijsl-2022-0088.
- Mocanu, V. (2023b). Language Learning in Study Abroad: Social, Cultural, and Identity-Related Factors. Erasmus Students in Northern, Southern, and Eastern-European English as a Lingua Franca Contexts. Iulma Monographs, 6. Publicacions de la Universitat de València. https://dx.doi.org/10.7203/PUV-OA-196-9.
- Mocanu, V. (2023c) Language Learning in Study Abroad: Social, Cultural, and Identity-Related Factors. Erasmus Students in Northern, Southern, and Eastern-European English as a Lingua Franca Contexts. Iulma Monographs, 6. Publicacions de la Universitat de València. https://dx.doi.org/10.7203/PUV-OA-196-9.
- Mocanu, Vasilica, González, Valeria & Elorza, Izaskun (2023d). The Construction of Mono- and Multilingual Identity Portrayals on Social Media: The Case of Instagram.ILCEA Revue de l’Insititut des langues et cultures d’Europe, Amérique, Afrique, Asie et Australie,. 51 / 2023 (The Intercultural Dimension in Digital Media). https://doi.org/10.4000/ilcea.17254.
- Mocanu, V. (2022). "English as a lingua franca and European Identity - Parallelisms in their development" Journal of English as a Lingua Franca.11 (1):25-41. https://doi.org/10.1515/jelf-2022-2074.
Proyectos de investigación/ Research Projects
- Libros-álbum infantiles sobre migración: análisis multimodal y aplicabilidad en entornos multiculturales y multilingües (MIAMUL) - PID2021-124786OB-I00. Universidad de Salamanca. Financed by Ministerio de Ciencia e Innovación. Gobierno de España. (2022-2025)
- La estandarización lingüística revisitada: mediatizacion, vernacularización e ideologías lingüísticas en la España contemporánea (ESTANDAREV) - PID2021-124673NA-I00. Universidad de Salamanca. Financed by: Ministerio de Ciencia e Innovación. Gobierno de España. (2022-2025)
- Desarrollo de las literacidades disciplinares en inglés como lingua franca en la universidad(LIDISELF) - PID2019-107451GB-I00. Universitat de Lleida. Financed by Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades. (2020-2023)
- Consolidated Research Group Cercle de Lingüística Aplicada (2017SGR-1522) Universitat de Lleida. Lleida, Catalonia. Spain. Financed by: Agencia de Gestio D'Ajuta Unversitaris i de Recerca. Generalitat de Catalunya (2017-2020)
- Hacia una perspectiva plurilingüe en la enseñanza del inglés como lingua franca en la universidad (PLURELF)-FFI2015-67769-P. Universitat de Lleida. Lleida, Catalonia. Spain. Financed by: Agencia de Gestio D'Ajuta Unversitaris i de Recerca. Generalitat de Catalunya (2016-2019)
- COST Action IS1306 - New Speakers in a Multilingual Europe: Opportunities and Challenges Heriot-Watt University. Edinburgh, Scotland. Financed by: European Cooperation in Science and Technology (2014-2017)
- Consolidated Research Group Cercle de Lingüística Aplicada (2014-SGR 106. Universitat de Lleida. Lleida, Catalonia. Spain Financed by: Agencia de Gestió D'Ajutas Universitaris i de Recerca. Generalitat de Catalunya. (2014-2017)
- Emigració juvenil, nous moviments socials i xarxes digitals (#eMOVIX) - 2014ACUP-00036. Universitat de Lleida. Financed by: RECERCAIXA (Private Foundation La Caixa (2015-2017)
Proyectos de Innovación Docente
- La Historia de mis Lenguas (ID2023/250)
- "Tú también cuentas. Educar en igualdad mediante artefactos multimodales (ID2022/233)
- ¿Cómo lo ves? Educar en igualdad mediante artefactos multimodales (ID2021/090)
Cargos de Gestión / Position:
- Coordinadora Erasmus para Irlanda (Enero 2022-Presente)
- Secretaría de la Comisión de TFG del Grado en Estudios Ingleses (Septiembre 2021-Presente)
- Vocal de la Comisión de Calidad del Grado en Estudios Ingleses (Octubre 2023-Presente)